Aká je budúcnosť internetovej reklamy? Ľudia sa začínajú brániť
Reklama na internete sa dnes stáva jedným z najdôležitejších foriem propagácie. Pomocou internetovej reklamy si veľké firmy zvyšujú znalosť značky a menšie bojujú o každého zákazníka. Bannerová reklama je jednou z ciest ako osloviť a prilákať aj tých zákazníkov, ktorí daný produkt alebo službu cielene nehľadajú.
Na druhej strane treba povedať, že reklama na nás útočí z každej strany, internet nevynímajúc. Ako sa voči tomu ľudia bránia?
Využívaním programov Adblock, ktoré blokujú takúto reklamu.
Podľa výsledkov prieskumu prieskumných agentúr MB Brand Managemet a Marketing &Netforce 20% z opýtaných takéto programy pozná a polovica z nich, teda 10% respondentov aj využíva.
Prieskum bol realizovaný prostredníctvom on-line panelu na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov vo veku od 18 rokov.
Kto je týchto 10% respondentov, ktorí takéto programy na blokovanie reklamy využívajú?
Jednoznačne nadpriemerne sú zastúpené ženy a mladí ľudia do 26 rokov. V porovnaní so štatistikou populácie sú nadpriemerne zastúpení ľudia s vyšším vzdelaním (VŠ a SŠ s maturitou), naopak výrazne podpriemerne ľudia so základným vzdelaním.
Práve mladá generácia je primárnou cieľovou skupinou pre množstvo značiek a produktov, na ktorú je zameraná internetová reklama.
Dôvody, prečo sa respondenti rozhodli začať využívať takýto program sú jednoznačné.
Reklama na Internete ich vyrušuje, prekáža im, pretože je jej príliš veľa.
Z tých respondentov, čo programy na blokovanie reklamy poznajú, a zatiaľ nevyužívajú, viac ako polovica deklarovala ich využívanie do 12 mesiacov.
Naopak, z tých respondentov, ktorí takéto programy nepoznajú, deklarovalo možné využívanie v najbližších 12 mesiacoch 20%.