Marketingový audit
Kedy je potrebný marketingový audit
- Stagnujú Vám tržby?
- Noví zákazníci neprichádzajú?
- Skúsili ste už rôzne typy reklamy a výsledok nenaplnil Vaše očakávania?
- Chystáte sa robiť novú kampaň na podporu svojich produktov?
- Rozmýšľate nad inováciami, ktoré by prilákali nových zákazníkov?
Ak ste zodpovedali aspoň na jednu z týchto otázok kladne, je čas na hĺbkový marketingový a obchodný audit.
Marketingový audit je to, čo Vám v prvom rade zanalyzuje Váš východiskový bod a pomôže nastaviť obchodnú a marketingovú stratégiu, ktorá bude úspešná.
Marketing nie je len o reklame. Marketing je aj o obchodnej stratégií a ovplyvňuje aj to, či budú vaše finančné výsledky plusové. Prvý krok plánovaného obchodu začína pri marketingu.
Čo zahŕňa náš marketingový audit?
- V prvom rade Vám pomôžeme zistiť, kde sa momentálne nachádzate.
- Následne spoločne stanovíme jasný a konkrétny cieľ, kam sa chcete dostať.
- Zanalyzujeme portfólio produktov, ich predajnosť a efektivitu.
- Zanalyzujeme Vaše doterajšie komunikačné aktivity, reklamu, web. stránku, ich zásah a efektivitu.
- Popíšeme aktuálnu cieľovú skupinu, ich potreby, očakávania a motivátory pri nákupe.
- Spoločne definujeme cieľovú skupinu a persóny, ktoré budú potenciálnymi novými zákazníkmi a ich možné bariéry.
- Stanovými positioining (vaše miesto na trhu) a benefity, ktoré budú predmetom komunikácie.
- Spoločne stanovíme cieľ komunikácie.
- Navrhneme Vám najvhodnejšiu formu komunikácie a reklamy s dôrazom na konkrétnu cieľovú skupinu, persónu a potrebný rozpočet.
V prípade záujmu Vám pomôžeme s celým procesom komunikácie a reklamnej kampane.
Pre koho je vhodný marketingový audit?
Marketingový a obchodný audit je potrebný pre každú firmu, ktorá predáva tovar alebo služby, či už konečnému zákazníkovi alebo firme a ktorá chce rásť a posúvať sa dopredu.
Veľké firmy a korporáty robia marketingový audit každý rok pri plánovaní stratégie a rozpočtov na ďalší rok. Venujú tomu niekoľko mesiacov času.
Marketingový audit, marketingový a komunikačný plán, aj keď v menšom rozsahu, potrebuje aj menšia firma alebo obchodná firma, ktorá nemá vo svojej firme marketingového špecialistu.
Prečo robiť s nami?
Máme takmer 20 ročné skúsenosti v prieskume a marketingu veľkých firiem.
Poznáme Slovenský trh. Realizovali a analyzovali sme množstvo prieskumov a vieme ako rozmýšľajú Slováci pri nakupovaní.
Máme vlastnú štúdiu Ako nakupujeme www.akonakupujeme.sk, kde máme podrobný popis nákupného správania obyvateľov Slovenska, ich vzťah k značkám, cenám, akciám, reklame a všetkých médiám.
Vieme:
- Kto sú ľudia, ktorých oslovíte vysokou kvalitou, akciami alebo zľavami, respektíve imagom .
- Ktoré typy reklamy sú dôležité pre jednotlivé skupiny ľudí.
- Koľko ľudí počúva rádia, číta časopisy, blogy a kto sú títo ľudia.
- Koľko ľudí je náchylných na internetovú reklamu, ktorá komunikuje akcie a zľavy a koľko je takých, ktorých môžete osloviť emóciou a kto sú títo ľudia. Kto je ochotní dať svoj email za kvalitný obsah.
- A kto sú ľudia, ktorých je veľmi ťažko zasiahnuť reklamou.
Ak rozmýšľate nad marketingovým auditom, napíšte nám.