MENU

Máme ešte stále radi ponuky e-mailom? Čoraz viac ľudí sa začína brániť.

 

Ešte pred pár rokmi ľudia nemali problém dať svoj e-mail rôznym internetovým stránkam a portálom.  Najmä, ak ich niečím zaujali a chceli dostávať novinky, zaujímavé informácie, či rôzne akcie.

V poslednej dobe však email marketing začína stagnovať. Prečo je to tak?

Denne dostávame množstvo ponúk a na firemné verejne dostupné  e-maily aj množstvo spamov. Vyberáme si, čo chceme dostávať a aj to, od koho budeme e-maily čítať. Na to, ktoré e-maily otvoríme a aj reálne prečítame, bude čoraz viac vplývať dôvera v človeka alebo firmu, ktorá stojí za emailom a samozrejme aj jeho obsah.

Stále je viac ako 50% ľudí z internetovej populácie ochotných dať svoj email za kvalitný obsah, či už ide o zaujímavé informácie, recepty, e-booky alebo videá. Na druhej strane sa zvyšuje počet ľudí, ktorí si svoje emailové adresy začínajú chrániť. Výsledky sú na základe štúdie Ako nakupujeme na vzorke 1460 respondentov.

10% bude poskytovať e-mail len zriedkavo a cielene

Čo sa však zmenilo v porovnaní s minulosťou je myslenie niektorých ľudí, ktorí v minulosti bežne poskytovali svoje e-maily. Menšia časť, 10% internetovej populácie, sa z dôvodu extrémneho množstva e-mailov rozhodla svoju e-mailovú adresu poskytovať len zriedkavo.

21% ľudí, ktorí v minulosti e-maily poskytovali sa rozhodli svoj e-mail už neposkytovať.

Väčším problémom je skupina ľudí, ktorú tvorí až 21%ktorá sa v dôsledku veľkého množstva e-mailov, rozhodla neposkytovať svoj e-mail vôbec.  Jedná sa prevažne o ľudí, ktorí nakupujú na internete raz za mesiac, či raz za 2-3 mesiace, s vyšším príjmom aj vzdelaním. Sú to ľudia, ktorí nie sú náchylní na najnižšiu cenu, či akcie.  Svoje e-maily si chránia viac ženy, ľudia vo veku 25-34 rokov a ľudia z veľkých miest.

7% e-mail neposkytovalo a ani nebude.

Menšiu skupinu tvoria ľudia, ktorí si chránia svoje súkromie a e-maily nikdy neboli ochotní poskytovať a ani do budúcna ich poskytovať nebudú. Táto skupina predstavuje 7,5% internetovej populácie.  Ak potrebujú predsa len niekde email zadať, tak majú vytvorený taký, kde im následne chodia ponuky, ktoré si nikdy nepozrú.

4%  sa nikdy s e-mailovou ponukou nestretli.

Na Slovensku je relatívne malé množstvo ľudí, ktorí sa ešte s ponuku cez e-mail nestretli, konkrétne 4% z internetovej populácie vo veku 18-69 rokov. Sú to ľudia, ktorí však na internete nenakupujú, alebo ak nakupujú tak iba veľmi zriedkavo.

Čo z toho vyplýva?

Tieto čísla sa budú s rastúcim množstvom e-mailov s rôznymi ponukami zvyšovať. Čím viac e-mailov s rôznymi ponukami denne dostaneme, tým menej ich nielen budeme otvárať a čítať, ale zníži sa aj naša ochota email vôbec poskytnúť. Stojí preto za úvahu, ako často, resp. koľko e-mailov by mal jeden zákazník dostať za mesiac nielen od jedného obchodu, či firmy, ale aj od všetkých subjektov dohromady. A tiež aký bude samotný obsah emailu.

MENU